Sesizările privind înșelăciuni din mediul online curg una după alta la Poliție, mulți suceveni dovedindu-se depășiți de tehnologie și foarte ușor de păcălit prin simple mesaje pe aplicații sau convorbiri telefonice.

Pe 5 decembrie, în jurul orei 16.00, Poliţia municipiului Fălticeni a fost sesizată direct, prin plângere penală, de către un bărbat din comuna Fântâna Mare, care a anunțat că i-a fost sustrasă suma de 9.000 de euro din contul său bancar.

Bărbatul avea banii într-un cont în euro, la o unitate bancară, iar în ziua de 5 decembrie a primit un mesaj tip text, pe telefon, în care se preciza faptul că o plată este în curs de procesare din contul său către o unitate de pariuri sportive. În mesaj apărea și un număr de telefon la care bărbatul putea suna dacă nu știa despre ce tranzacție era vorba.

Suceveanul nu avea vreo legătură cu acea unitate de pariuri, a sunat la numărul de telefon indicat și un bărbat s-a recomandat ca angajat al băncii cu care are contract.

De aici încolo, păgubitul a făcut ceea ce nu ar fi trebuit să facă sub nici o formă.

”Angajatul băncii i-a solicitat datele înscrise pe cardul său de debit, respectiv numărul cardului, data de expirare și codul CVV, precum și ultimele 6 cifre ale CNP-ului, cu pretextul că are nevoie de aceste informații pentru a putea bloca tranzacția fictivă către agenția de pariuri sportive. După furnizarea datelor solicitate, din contul bancar al părții vătămate a fost sustrasă suma de 9.000 de euro”, se arată într-un comunicat al Inspectoratului de Poliție Județean Suceava.

Polițiștii au întocmit dosar penal pentru comiterea infracțiunilor de înșelăciune, acces ilegal la un sistem informatic și efectuarea de operațiuni financiare în mod fraudulos.

Din păcate, un mod de operare extrem de simplu, dar care iată că poate avea succes.