Cei din conducerea asociațiilor de proprietari din municipiul Suceava au primit o „muștruluială” publică din partea viceprimarului Marian Andronache, la prima ședință convocată anul acesta la primărie.

Viceprimarul, care gestionează și activitatea Serviciului de Asociații Proprietari, a avut mai multe reproșuri la adresa unora dintre cei prezenți, dar și pentru cei absenți, remarcând o serie de deficiențe mari în modul în care își desfășoară activitatea.

Principalele reproșuri au fost cele referitoare la modul de gestionare a banului public, al proprietarilor pe care îi reprezintă în asociații.

În urma verificărilor efectuate asupra documentelor financiar contabile ale asociațiilor de proprietari de pe raza municipiului Suceava, s-au identificat următoarele probleme:

- deficiențe mari în întocmirea zilnică a registrului de casă, nefiind stabilit corect soldul de casă;

- nerepartizarea corectă a facturilor furnizorilor în listele de plată, cu respectarea criteriilor stabilite prin HG 1588/2007;

- nerespectarea pașilor privind procedura de realizare a unei lucrări de reparații la o parte din proprietatea comună dintr-un condominiu”, a spus Marian Andronache, care a remarcat că în unele cazuri problemele sunt cauzate de lipsa de experiență a celor care administrează asociațiile.

"Dacă nu știți ceva, întrebați! Asta e rolul nostru aici, să coordonăm activitatea dvs.”, a spus viceprimarul Sucevei.

Un alt reproș adresat asociațiilor de proprietari vizează colaborarea acestora cu primăria. Mai exact, asociațiile de proprietari au obligația de a prezenta Serviciului Asociații de proprietari, după adunarea generală ordinară, următoarele documente, în copie: Procesul verbal al adunării generale, Darea de seamă a Comitetului Executiv, Raportul comisiei de cenzori, Bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2018 și Hotărârea adunării generale.

Sunt asociații de proprietari care au prezentat aceste documente în termenul stabilit prin HCL109/2009, dar sunt asociații de proprietari care nu au adus documentele nici până acum.

De asemenea, o parte din asociațiile de proprietari nu au prezentat Serviciului Asociații de proprietari Situația soldurilor elementelor de Activ și Pasiv la data de 31.12.2017, cu anexele solicitate (confirmările soldurilor furnizorilor, centralizatorul listelor de plată pentru luna decembrie 2017, extrasele de cont privind constituirea garanțiilor materiale ale casierului asociației de proprietari sau ale administratorului în cazul în care acesta cumulează și funcția de casier).

Situațiile respective trebuiau prezentate până la 1 martie.