Începând de miercuri 18 martie, Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte va prelua cererile pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice sau a pașapoartelor simple temporare, numai pentru persoanele care prezintă documente din care rezultă necesitatea unor călătorii care se vor efectua în cel mult 30 de zile de la momentul înregistrării cererii, exclusiv în baza programărilor online. Transmiterea pașaportului simplu electronic de la sediul Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte la adresa de domiciliu sau reședință din țară a titularului ori a persoanei care a formulat cererea, se va face exclusiv în baza unei solicitări adresate prin email sau poștă de către titular, respectiv  persoana care a formulat cererea sau părintele reprezentant legal în cazul minorilor cu vârsta sub 14 ani.

Primirea cererilor privind exercitarea dreptului la libera circulație în străinătate, istoric pașapoarte sau scutire de taxe vamale, precum și furnizarea datelor din registrul Național de Evidență a Pașapoartelor Simple și eliberarea adeverințelor sau comunicărilor corespunzătoare, se va efectua exclusiv prin corespondență poștală sau electronică și numai persoanelor care prezintă documente care justifică urgența solicitării.  Activitatea punctului mobil din municipiul Rădăuți a fost suspendată pentru o perioadă de 30 de zile, cu posibilitate de prelungire în funcție de evoluția situației actuale. Cetățenii sunt rugați să respecte cu strictețe programul și regulile expuse și să înțeleagă că toate măsurile dispuse sunt eficiente atât timp cât ele sunt respectate. Toate aceste măsuri au fost luate pentru combaterea transmiterii infecțiilor cu noul coronavirus și presupune un efort susținut, adaptabilitate și acțiune rapidă atât din partea noastră, cei aflați în slujba dumneavoastră cât și din partea principalilor beneficiari ai serviciilor publice.