Silvicultorii suceveni au dat încă o dată dovadă de mobilizare exemplară și o bună organizare, reușind să refacă total un pod de lemn care traversează râul Moldova, în doar 10 zile de când a fost distrus de un transport de mare tonaj – un camion încărcat cu pietriș.

Podul respectiv se află pe un drum forestier, iar chiar de nu sunt în prezent lucrări silvice în zonă, care să necesite refacerea de urgență a traversării peste râul Moldova, silvicultorii s-au mobilizat exemplar și l-au finalizat joi seara, pe 24 august, la nici 10 zile de când a fost distrus.

Practic, în cele 10 zile s-a rezolvat atât parcursul birocratic al documentelor necesare, existent în orice instituție, de la notele de constatare, rapoarte, aprobarea devizului de lucrări, alocarea de fonduri și aprobarea materialelor de construcție necesare, pregătirea lemnului de lucru, la dimeniunile necesare și mobilizarea forței de muncă necesare și aducerea ei în teren, plus execuția propiu-zisă a lucrării.

„La refacerea podului au participat 20 de oameni și patru utilaje - excavator, buldoexcavator, două mașini cu graifer, plus două basculante cu care s-a cărat pietrișul necesar, dar și resturile de la vechiul pod. Lemnul necesar a fost pregătit în pădure – în special structura de rezistență, care a necesitat tulpini cu lungimea minimă de 16 metri, pentru a ancora bine capetele podului, în vreme ce podelele și balustradele au fost realizate la atelierul de la Putna. Joi s-a lucrat aproape fără întrerupere de la 7 dimineața pînă la zece seara, când podul a fost deja gata de folosință”, au spus responsabilii de lucrare - ing. Iulian Atitienei, de la biroul „Drumuri forestiere” din cadrul Direcției Silvice Suceava și șeful Ocolului Silvic Breaza, Mihai Lițu.

Podul din lemn a cedat sub greutatea unui camion încărcat cu pietriș al Primăriei Moldova Sulița, iar deși vehiculul a fost puternic avariat, șoferul nu a suferit leziuni și s-a ales doar cu o sperietură.

Distrugerea podului a afectat însă 20 de familii din satul Benia, comuna Moldova Sulița, care se foloseau de acesta și de drumul forestier, al Direcției Silvice Suceava, pentru a circula în direcțiile dorite.

Asta deoarece drumul forestier pornește din drumul județean 175, care leagă Pojorâta de Izvoarele Sucevei, și face legătura cu Obcioara și Dârmoxa.

Trebuie menționat faptul că drumurile forestiere nu sunt destinate circulației publice, încât nici camionul respectiv nu ar fi trebuit să treacă pe acolo, mai ales că pe podul de lemn există restricții de tonaj.

De altfel, după finalizarea lucrării, silvicultorii au reafișat, vizibil, atât interdicția de traversare a podului cu tonaj ridicat, cât și limitarea de vizteză de pe drumul forestier, de maxim 10 km/oră.