Implementarea sensurilor unice și a benzii dedicate pentru transportul public de persoane, dar și amenajarea unor piste de biciclete mai sigure pentru pietoni și bicicliști, măsură anunțată anterior, dar amânată din lipsa finanțării necesare pentru multele lucrări necesare, va fi realizată în doi ani de zile, spune primarul Sucevei, Ion Lungu.
Unul dintre principalele proiecte care vor fi discutate în ședința ordinară a Consiliului Local de joi, 31 august, este cel referitor la Sistemul de modelare urbană, legat de realizarea sistemului de sensuri unice din municipiul Suceava. Proiectul, însoțit de numeroase planuri realizate de specialiști, precum și de o documentație stufoasă, pe sute de pagini, vizează investiții totale de aproximativ 17 milioane de euro, care, din momentul în care vor fi licitate și contractate, trebuie realizate în 22 de luni.
”Este un proiect care a fost discutat și în dezbateri publice, dar nu a putut fi aplicat pentru că nu am avut sursa de finanțare deoarece vin făcute modificări la structura stradală (inclusiv mutarea de stâlpi de iluminat), care sunt destul de costisitoare, pe care vrem să le asigurăm finanțarea pe fonduri europene, în exercițiul financiar 2021-2027 pe Programul Regional a ADR Nord Est.
Circulația se va desfășura pe trei benzi, cu o singură bandă pe sens opus pentru transportul în comun și autovehicule de intervenție, dinspre Spitalul Județean Suceava până la sensul giratoriu cu strada Nicolae Bălcescu (zona McDonald's).
De asemenea vor fi trei benzi și pe Bulevardul George Enescu și pe Calea Obcinilor, până la sensul giratoriu care va fi amenajat în zonă”, a explicat primarul Ion Lungu, care este inițiator al proiectului, împreună cu viceprimarul Lucian Harșovschi.
Obiectivul principal al proiectului este adaptarea mobilității urbane din municipiul Suceava, pentru a îndeplini cerințele europene de dezvoltare durabilă, eficiență în transport și diminuarea poluării.
Valoarea totală a obiectivului de investiții este de 84.697.533,97 lei, inclusiv TVA din care 71.264.508,77 lei sunt lucrările de construcții montaj.
Principalii indicatori tehnico-economici aferenți investiției, minimali și de performanță, sunt:
- Lungimea traseului 13,036 km;
- Viteza de proiectare 20- 50 km;
- Reabilitare sistem rutier - 223.899,00 mp;
- Pistă bicicliști 28,55 km;
- Plantare arbori - 502 buc;
- Gazon 9.333 mp;
- Intersecții 34 bucăți;
- Centru comandă și control -1 buc.
Documentațiile cuprind un număr de 8 soluții propuse și recomandate:
- îmbunătățirea infrastructurii rutiere;
- încurajarea transportului în comun;
- crearea de benzi dedicate și prioritizarea transportului în comun;
- managementul de trafic;
- modernizarea și optimizare intersecțiilor;
- crearea de piste pentru biciclete și trotinete;
- treceri de pietoni în siguranță și confort;
- plantare de perdele verzi.
„Sperăm ca după implementarea acestui proiect să avem un transport civilizat și rapid în orașul nostru”, a adăugat edilul Sucevei, care, în timp, a mai implementat o serie de măsuri pregătitoare introducerii sensurilor unice.
Comentarii