Activitățile de formare și cercetare în domeniul biomedical reprezintă importante motivații ale organizării, în perioada 1-12 iulie, a atelierului de analiză a datelor, biostatistică și inteligența artificială pentru științele biomedicale şi Școala de bioinformatică și genomică computațională din Europa de Est. Workshopul organizat în cadrul Universității ”Ştefan cel Mare” din Suceava (USV) își propune să ofere participanților o înțelegere cuprinzătoare și abilități practice în analiza statistică și învățarea automată, relevante pentru cercetarea biomedicală. Printr-o combinație de explicații teoretice, exerciții practice și studii de caz, participanții vor acumula tehnici statistice fundamentale și algoritmi de învățare automată adaptați seturilor de date biomedicale. Atelierul va oferi posibilitatea de a aplica aceste abilități în mod eficient, contribuind astfel la progrese științifice în domeniul sănătății. Participanții vor aborda o gamă variată de subiecte, de la modelarea matematică, testarea ipotezelor, tehnicile de vizualizare a datelor, până la aplicarea algoritmilor de analiză. Prelegerile și sesiunile aplicate sunt oferite de experți în domeniu de la Institutul Robert Koch, Germania, de la Pennsylvania State University, SUA, Weill Cornell Medicine, SUA, din cadrul Medical University of Vienna, Austria, University of Southern California, SUA, Oakland University, Michigan (SUA), University of California San Diego, SUA, și de la George Washington University, SUA.
Workshopul şi școala de vară organizată la USV reprezintă o oportunitate deosebită pentru a iniția colaborări internaționale în cadrul unui eveniment științific de amploare, circa 75% dintre participanți fiind din străinătate, din ţări precum Statele Unite ale Americii, Mexic, Brazilia, Armenia, Arabia Saudită, Austria, Germania, Polonia, Ucraina și altele.
Activitățile organizate în cadrul evenimentului sunt finanțate din Fondul pentru Situaţii Speciale al Ministerului Educației, acordat Universității ”Ștefan cel Mare” din Suceava, şi din veniturile proprii ale universității.
Comentarii