Concursul de informatică ”StartIT” s-a desfăşurat în perioada 6-7 decembrie 2019, la Palatul Copiilor Suceava. Activităţile proiectului s-au derulat începând cu preselecţia participanţilor, în mai 2019, urmată de desfăşurarea etapei finale a concursului: 6 decembrie 2019, secţiunea ”Re-creaţie” cu participare indirectă, secţiunea media cu participare online şi secţiunea programare, 7 decembrie 2019. Aflat la a XI-a ediţie, cu participare naţională, concursul a valorificat performanţele elevilor privind programarea calculatoarelor, cât şi potenţialul creativ şi imaginativ, într-o abordare interdisciplinară.

La cele trei secţiuni ale concursului au participat 177 elevi, clasele III-XII: 65 elevi la secţiunea programare (Clubul Copiilor Sector 1 Bucureşti, Clubul Copiilor Paşcani, Palatul Copiilor Giurgiu, Palatul Copiilor Brăila, Palatul Copiilor Botoşani, Clubul Copiilor Drăgăşani, Palatul Copiilor Constanţa, Palatul Copiilor Vaslui, Clubul Copiilor nr. 6 Bucureşti, Palatul Copiilor Cluj, Clubul Copiilor Sighişoara, Palatul Copiilor Suceava şi Clubul Copiilor Fălticeni), la secţiunea Media 41 elevi (Colegiul Naţional ”Calistrat Hogaş” Tecuci, Colegiul Naţional ”Mircea cel Bătrân” Constanţa, Clubul Copiilor Vălenii de Munte, Palatul Copiilor Bistriţa, Palatul Copiilor Buzău, Clubul Copiilor Fălticeni) şi la secţiunea „Re-creaţie” – 61 elevi participanţi.

Competiţia a reunit 21 echipaje de la cluburi şi palate ale copiilor din judeţele: Neamţ, Brăila, Iaşi, Prahova, Giurgiu, Constanţa, Vaslui, Bistriţa, Cluj, Mureş, Vâlcea, Bacău, Galaţi,  Buzău, Suceava şi trei echipaje din Bucureşti(Palatul Naţional al Copiilor Bucureşti, Clubul Copiilor Sector 1 şi Sector 6). 

„Lucrările elevilor de la secţiunea programare au demonstrat tehnici avansate de programare, cele de la secţiunea Media, încadrate pe tema ”Frumuseţile iernii în localitatea ta”, au arătat creativitate şi tehnici avansate de lucru. Textele ilustrate create de elevi la secţiunea Re-creaţie, cu tema: ”Iarna veselă”, au demonstrat imaginaţie şi un talent artistic deosebit”, a declarat coordonatorul proiectului, prof. dr. Ştefania Şoiman.