Planurile municipalității sucevene, de dezvoltare a unei divizii de transport public local la nivel metropolitan, au suferit unele modificări, ca urmare a modificării condițiilor de finanțare din fonduri europene.

“Deși intenția inițială era să aducem aproximativ 50 de autobuze clasice, în urma discuțiilor purtate la Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Est, șanse să obținem finanțare sunt doar pentru electrice, pentru că UE finanțează energia verde, iar în anumite state, ca perspectivă, nu va mai fi utilizat alt tip de transport. Așa că renunțăm la ideea de a aduce autobuze model clasic, dar căutăm soluții pentru a asigura transport electric la nivel metropolitan, fără a monta stații de încărcare în fiecare localitate, mai ales că sunt destul de scumpe și durează și mult ca procedură. De aceea luăm în calcul să aducem autobuze cu autonomie cât mai mare, să aibă capacitatea să efectueze acele trasee, iar încărcarea să fie făcută la bază, la Suceava”, a explicat edilul sucevean.

Drept urmare, pentru realizarea proiectului de transport metropolitan se estimează că vor fi necesare chiar și 70 de autobuze electrice, cu autonomie de peste 250 km (în condiții optime), cum sunt cele care circulă în prezent pe străzile municipiului reședință de județ.

Autobaza transportului metropolitan va fi amenajată la sediul actual al TPL, de pe strada Traian Vuia, pentru divizia electrică a TPL fiind în curs de finalizare noua autobază, de la capătul străzii Căpitan Gr. Andrei, din Burdujeni Sat.