Câțiva profesori de la Colegiul Național Militar ,,Ștefan cel Mare” din Câmpulung Moldovenesc au participat recent la un curs de pregătire în Croația (orașul Split). Este vorba de prima mobilitate a proiectului Erasmus+ KA101 „Profesori formați, elevi performanți!”, desfășurată în perioada 6 – 12 noiembrie 2021, proiect coordonat de prof. Lăcărmioara Băcanu.

Proiectul, în valoare de 38.865 de euro, este finanţat prin programul Erasmus+ al Uniunii Europene, Acţiunea cheie 1 – Educaţie şcolară.

Profesorii Evghenia Daniela Cârloanța, Petrică Dorin Ciocan și Florin Constantin Mariuc, de la Colegiul Național Militar ,,Ștefan cel Mare” din Câmpulung Moldovenesc, au participat la cursul ,,Developing 21st century skills in the classroom-Critical Thinking”, organizat de „Maksima Training Centre/Pappagallo Foreign Language School,o instituție cu tradiție în predarea limbilor străine de peste 25 de ani.

Cursul de pregătire a urmărit dezvoltarea competențelor de gestionare eficientă a procesului instructiv-educativ înclase cu abilități mixte și facilitarea managementului clasei de elevi proveniți din medii diferite, în contextul nevoii din ce în ce mai mari, astăzi, de a dezvolta la elevi abilități esențiale, cum ar fi creativitatea, gândirea critică, colaborarea și comunicarea.

Aflată pentru prima dată într-o mobilitate de tip Erasmus, profesoara Evghenia Daniela Cârloanță a identificat gândirea critică ca ,,fiind una dintre abilitățile esențiale de viață, care le permite elevilor să învețe să gândească rațional, clar și, cel mai important, independent.Rezolvarea problemelor este o altă abilitate crucială de gândire critică, implicând analiza unei probleme și venirea cu soluții practice prin clarificare, colaborare, evaluare și luarea deciziilor”.

Prof. Iulian Negură, purtătorul de cuvânt al Colegiului Național Militar ,,Ștefan cel Mare” din Câmpulung Moldovenesc, a spus că prin folosirea  unor aplicații diferite, „profesorii au fost instruiți să-i învețe pe elevi să devină analitici și să practice abilitatea de a examina cu atenție informațiile, să interpreteze datele și să pună sub semnul întrebării dovezile, să discute, să exploreze diverse studii de caz lucrând în echipă și să împărtășească exemple de bune practici”.