Pe scena Teatrului Municipal „Matei Vișniec” Suceava a avut loc duminică, 22 mai, în cadrul Festivalului internațional „Zilele Teatrului Matei Vișniec” (20 – 29 mai), spectacolul „Revizorul” de Nikolai V. Gogol, în regia artistică și scenografia lui Alexandru Grecu.

Sala a fost plină, iar aplauzele de final venite din partea publicului au fost cele care au răsplătit evoluția de pe scenă a actorilor din Chișinău, care ne-au prezentat o satiră, o comedie de moravuri, de demascare a birocrației și corupției.

Piesa lui Gogol despre fals, minciună, corupție, până la cel mai înalt nivel, rămâne foarte actuală. Și vedem cum banul îi schimbă pe oameni („le fură mințile”), minciuna îi abrutizează și astfel lumea devine vicioasă, o lume în care cu greu poate fi demascată corupția, birocrația...

Au urcat pe scena Teatrului Municipal „Matei Vișniec” Suceava și au cucerit publicul prin felul în care și-au exprimat gândurile, replicile și emoțiile, prin flexibilitate și spontaneitate, prin creativitate și felul cum au comunicat cu spectatorii, următorii actori veniți de la Chișinău: Viorel Cornescu, Arcadie Răcilă, Elena Oleinic, Nadejda Crîlov, Raman Malai, Roman Gopșa, Ion Grosu, Eugeniu Matcovschi, Gheorghe Gușan, Dan Ciobanu, Alexandru Crîlov, Artiom Oleacu, Constantin Ghilețchi, Nicolae Racoviță, Alexandrina Grecu, Ira Cazac, Dorina Lașco.

Costumele, recuzita, muzica, elementele de modernitate (cele două plasme amplasate pe lateralele de sus ale scenei, care vesteau spectatorului intrarea personajelor în scenă) etc., au completat spectacolul.

Pe parcursul celor două ore de teatru, „ne-am întâlnit” într-un orășel de provincie cu funcționari corupți, în frunte cu primarul, care, la un moment dat, primesc o veste tulburătoare: un revizor va sosi incognito în orașul lor pentru a efectua câteva investigații: „Activitățile de clică riscă să fie descoperite, astfel, fiecare dintre cei implicați își asumă propriile fapte corupte și încearcă să le dreagă după posibilități. În plin proces de organizare a mușamalizării, aceștia primesc vestea că la han a ajuns un individ suspect, care prezintă semnalmentele comportamentale ale unui inspector...”. „Nebunia” generată de venirea revizorului în control, fapt perceput de mai marii orașului ca total nepotrivit, duce la situații ridicole, inevitabile, în încercarea, fiecăruia, de a-și salva pielea. „Revizorul”, un spectacol de umor caustic (umorul fiind în opinia autorului cam singura armă de supraviețuire), surprinde, te intrigă, te face să râzi, să gândești, să (te) analizezi, căci, până la urmă, „De ce/cine râdem?”