Scumpirea utilităților, în special a gazului metan și a energiei electrice, a determinat municipalitatea suceveană să solicite o serie de modificări la proiectul de execuție al viitoarei Săli Polivalente, care se anunță din start a fi un mare consumator de resurse, din cauza spațiilor mari care trebuie încălzite și iluminate.

Tocmai de aceea, problema a fost discutată de către primarul Ion Lungu cu conducerea Companiei Naționale de Investiții, inclusiv cu directorul general, Manuela Irina Pătrășcoiu, prezentă recent la Suceava.

„Suntem în linie dreaptă cu proiectarea Sălii Polivalente, suntem în permanent contact cu proiectantul, firma de la Bistrița-Năsăud care a câștigat licitația, MIS Grup SRL.

Având în vedere faptul că o mare problemă o reprezintă costul utilităților, iar încălzirea sălii este foarte importantă, vrem să trecem la încălzire cu pompe de căldură sol-apă și panouri fotovoltaice, cum avem la primărie.

Acum, soluția tehnică de încălzire este cu centrală pe gaz metan”, a explicat primarul Ion Lungu.

Problema a fost discutată atât cu CNI, cât și cu proiectantul, încât de acum trebuie realizată o nouă documentație, pentru a fi supusă aprobării.

„Este și o măsură de precauție, având în vedere faptul că gazul metan se scumpește, acolo sunt multe capacități de consum, spații mari...

Oricum utilitățile le vom duce noi către Sala Polivalentă, dar vom lua în calcul capacități mai mari, având în vedere că acolo vin făcute și alte investiții, precum baza sportivă și Aqua-Park-ul, care vor necesita de asemenea racorduri”, a precizat edilul sucevean.

Conform indicatorilor tehnico-economici, Sala Polivalentă cu 5000 de locuri, care va fi realizată în spatele zonei Metro, va avea o suprafață totală de peste 28.000 de mp.

Construcția este o clădire S+P+2E cu o suprafață utilă de 25.000 mp, două terenuri de sport complet echipate, sala propriu-zisă și cea de antrenament, spațiu recuperare medicală, spații pentru activități culturale și expoziționale, 6 piste bowling, spații tehnice, grupuri sanitare și o parcare cu 715 locuri din care 6 pentru autocare.

Investiția de aproape 130 de milioane de lei (fără TVA), finanțată de CNI, esteeșalonată pe doi ani.