Campania socială ”Să aducem copiii la școală”, demarată depolițiștii suceveni împreună cu Asociația „Euroactiv” și Asociația ”Darul Binecuvântării” a adus zâmbete pe față pentru zeci de copii din comunele Vadu Moldovei și Forăști. În cursul zilei de vineri, 67 de elevi din familii defavorizate de la Școlile din Vadu Moldovei (satele Vadu Moldovei, Nigotești, Dumbrăvița, Ioneasa, Mesteceni, Movileni, Cămârzani) și Forăști (satele Oniceni, Manolea, Forăști, Țolești) au primit ghiozdane școlare echipate, rechizite și dulciuri.Acțiunea de colectare a bunurilor oferite copiilor a fost sprijinită de mai mulți parteneri sociali, de elevii Liceului Tehnologic ”Mihai Eminescu” din Dumbrăveni și ai Școlii Gimnaziale nr.1 Suceava, coordonați de colectivul de cadre didactice.
”Scopul campaniei și al activității este integrarea sau reintegrarea în sistemul de educație a copiilor din medii defavorizate și prevenirea abandonului școlar și marginalizarea socială. Polițiștii suceveni au reamintit elevilor dar și părinților participanți importanța educației în formarea și evoluția tinerilor. Totodată, au fost promovate o serie de recomandări importante pentru dezvoltarea copiilor și pentru eliminarea tendințelor discriminatorii. Părinții au fost sfătuiți să discutate cu copiii astfel încât să înțeleagă că a fi foarte înalt, scund, dolofan, slab, negru sau alb nu este o glumă, nu râdem de alți copii indiferent de aspectul fizic, etnie, rasă, naționalitate sau religie.
Copiii și părinții trebuie să știe nu este nimic rău în a purta aceiași pantofi în fiecare zi iar un rucsac folosit poartă aceleași vise ca unul nou”, au arătat polițiștii suceveni.
Aceștia au mai transmis că valoarea fiecărui copil nu este dată de prețul îmbrăcămintei sau al telefonului pe care îl au, ci de nivelul de cunoștințe pe care le acumulează, de modul în care interacționează cu ceilalți. ”Părinții trebuie să se asigure că îmbrăcămintea copilului la școală este decentă și adecvată unei instituții dedicate învățăturii, și nu îl expune unor riscuri, atât în școală cât și pe drumul de la și spre aceasta; asigurați-vă și explicați copilului că expunerea propriei imagini sau a altora pe rețelele de socializare poate implica riscuri atât pentru sănătatea emoțională cât și pentru siguranța fizică. Învățați-i pe copii să fie empatici cu colegii lor, să își ajute colegii la nevoie sau să împartă pachețelul cu cei care nu au primit de acasă; explicați-le că tachinarea doare, iar glumele sunt cele la care râde și cel care a făcut-o și cel căruia i s-a făcut gluma”, au mai spus polițiștii suceveni.
Aceștia au mai amintit că oparte distinctă în spectrul delincvenţei juvenile şi a violenţei în mediul şcolar o constituie abandonul şcolar şi absenteismul şcolar. ”Fenomenul trebuie tratat şi abordat în mod aparte datorită specificului indus de mediul de desfăşurare, impactul social şi emoţional şi repercursiunile în dezvoltarea psihică şi mentală a minorului. Abandonul şi absenteismul şcolar sunt primii paşi făcuţi de tineri către delincvenţă. Sunt situaţii în care inclusiv părinţii, datorită problemelor financiare, decid ca tinerii sa nu mai urmeze cursurile şcolare. Din păcate stopează astfel dezvoltarea personal a copiilor şi generează o creştere a gradului de expunere la fenomenul infracţional. De asemenea, segregarea școlară și fenomenul de bullying manifestat prin prisma unor diferențe contrastante în ceea ce privește posibilitățile financiare ale unor copii din familii fără posibilități materiale, duce la repulsie față de mediul școlar și ulterior la absenteism și abandon”, au mai precizat reprezentanții IPJ Suceava.
Comentarii