Călătoriile cu microbuzele TPL, de pe liniile secundare, nu se vor mai termina la Orizont, după doar câteva minute de traseu parcurs, ci vor continua până în Centru (liniile 15, 22, 23, 26 și 30) sau chiar în Zamca (linia 17, către Casa de Pensii).
Măsura a fost solicitată în mod imperativ conducerii TPL de către primarul Sucevei, Ion Lungu, ca urmare a numărului mare de cetățeni care l-au contactat și i-au atras atenția asupra unei măsuri care se dorea a fi de optimizare a transportului public, dar nu a avut deloc efectul scontat.
„Sunt mereu în contact cu cetățenii, care s-au arătat nemulțumiți de fracționarea transportului la Orizont. În special cei care vin din Burdujeni Sat și Ițcani, care trebuie să coboare la Orizont și să aștepte un alt mijloc de transport, mi-au spus clar că principalul efect a fost dublarea timpului în care pot ajunge la destinație”, a spus Ion Lungu, care a avut o discuție cu directorul TPL, Gabriel Petruc, solicitându-i să ia măsuri pentru a nu se mai fracționa cursele la Orizont.
„Acești băieți tineri de la TPL au pus optimizarea, eficiența economică, în primul rând. E bună și asta. Dar în toată lumea transportul public este neprofitabil. Tocmai de aceea dăm trei milioane de euro subvenție. În primul rând trebuie să vorbim de gradul de satisfacție al cetățenilor”, a spus primarul Ion Lungu.
Măsuri pentru reducerea aglomerației din autobuze
De altfel, strategia TPL de a debarca călătorii de pe traseele secundare, deservite de microbuze, la Orizont, pentru a urca acolo în autobuze, a dus la o supraaglomerare a acestora, nu doar la orele de vârf, ceea ce a produs o stare generală de nemulțumire în rândul călătorilor, chiar dacă s-au făcut eforturi mari pentru a fi aduse autobuze noi, electrice.
Tocmai de aceea, microbuzele TPL vor fi reintroduse pe trasee care ajung în Centru, Zamca și chiar până la Spital (la primele curse ale dimineții, când oamenii se grăbesc să ajungă la serviciu), acestea preluând și o parte din călătorii din stațiile intermediare, încât autobuzele să fie mai „aerisite”.
Mai mult, edilul Sucevei a anunțat că pe lângă autobuzul Solaris livrat săptămâna trecută, trebuie să mai vină la TPL încă trei autobuze electrice de la același producător polonez, iar la nevoie se vor mai utiliza și cele 10 microbuze diesel achiziționate de municipalitate în 2016, care sunt în stare bună, astfel încât transportul public de călători să se facă în condiții cât mai bune.
„Trebuie să găsim soluții astfel încât să nu mai fracționăm transportul la Orizont. Se face aglomerație și noi tot am făcut acest apel la cetățeni să lase mașinile acasă și să funcționeze cu transportul public. Nimeni nu e încântat să vină din Burdujeni, să oprească la Orizont și să aștepte să meargă în oraș. Noțiunea cea mai importantă este timpul, iar acum, în loc să facă 10-15 minute, fac jumătate de oră până în oraș. Ca atare, în jurul datei de 1 februarie vom avea o discuție cu Consiliul de Administrație și cu directorul de la TPL să vină cu o nouă variantă în care să nu mai fracționăm transportul la Orizont în mod special pentru cei care vin din Burdujeni-Sat și din Ițcani”, a concluzionat Ion Lungu.
Revenirea la traseele complete, până în puncte cheie din Suceava, poate fi făcută de cei de la TPL inclusiv cu menținerea unora dintre modificările implementate de noua conducere la liniile secundare, dar, în principal, păstrarea ritmicității îmbunătățite a curselor autobuzelor de pe traseele principale, mai ales că numărul călătorilor a crescut și va mai crește în perioada următoare, dacă reprezintă o alternativă bună la transportul individual.
Comentarii