La Centrul Școlar de Educație Incluzivă Suceava s-au desfășurat, în perioada 5-16 august, activități recreative, ludice pentru copii cu Tulburări de Spectru Autist (TSA), în cadrul proiectului ,,Bucuriile verii”, ediția a III-a. Au participat copii ai căror părinți își doresc o colaborare mai bună, mai apropiată cu școala și pe timpul vacanței de vară, nu doar pe parcursul  anului școlar.

Coordonatorii proiectului, director prof. psihopedagog Gabriela Lupaşcu, inspector de specialitate prof. Ionel Dumistrăcel şi prof. psihopedagog Raluca Răţoi au colaborat în aceste activități împreună cu director adj. prof. Cristina Clim și cu ajutorul cadrelor didactice, profesori psihopedagogi şi profesori învăţători, dar și cu preşedintele Organizației ,,Salvaţi Copiii” - Filiala Suceava, Camelia Iordache.

Elevii au fost însoţiţi la ,,o altfel de școală” de părinţi în diverse activităţi recreative, de socializare, de sprijin individual pentru învățare prin joc, prin lucrul în echipă. După cum ne-au spus coordonatorii programului, copiii și-auîmbunătăţit aptitudinile sociale şi de relaxare, au descoperit împreună cum se pot organiza, cum pot să respecte reguli, să aibă propuneri, încredere în sine și mai ales să se bucure împreună în spații moderne ale școlii, camera polisenzorială, cabinetul psihomotric și cabinetul cu video proiector interactive de podea.

·       Accentul deosebit se pune pe copil

Directoarea Centrului Școlar de Educație Incluzivă Suceava, Gabriela Mihaela Lupașcu, a declarat că ,,această experiență nouă și plăcută a închegat prietenii, a dărâmat barierele prejudecăților”, completând că ,,prioritar în munca noastră este să răspundem nevoilor elevilor cu TSA. Accentul deosebit se pune pe copil. Prin abordări de lucru structurate, noi îl ajutăm să proceseze informaţia în manieră diferită. Ei <învaţă cu ochii>. Elevii cu Tulburări de Spectru Autist au zile de vacanţă asemeni tuturor copiilor, sunt la fel ca ceilalţi învăţăcei, doar că fiind gânditori concreţi au tendinţa de a se ataşa extrem de tare de rutină, de activităţile educative din timpul anului şcolar. Acest proiect este la a treia desfășurare în timpul vacanței de vară și se dovedește a fi foarte util”.