Traficul de mărfuri prin Vama Siret, pe sensul de intrare în România, dinspre Ucraina, a cunoscut creșteri semnificative pe tot parcursul lunii iulie, ajungându-se în această săptămână la un vârf foarte mare.

Conform martorilor oculari, coada de tiruri depășește deja 20 de kilometri.

Un șofer martor ocular ne-a relatat că stă în coadă deja de 43 de ore și mai are de parcurs în jur de 6,5 kilometri pentru a ajunge în vamă.

”Noaptea asta (n.r. joi spre vineri) nu am mutat camionul de la ora 23 până la 5.30 dimineața. La cum se lucrează și la unde sunt. estimez că mai am de stat 30 de ore, este totuși inadmisibil, este mult prea mult”, și-a spus oful șoferul de tir.  

Inspectorii sanitar-veterinari vamali, care procesează în vamă toate transporturile de produse alimentare, au constatat o creștere foarte mare a transporturilor de cereale și de plante oleaginoase (floarea soarelui și alte semințe din care se face ulei).

Doctorul Sorin Mihai Voloșeniuc, directorul executiv al Direcției Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Suceava, a declarat că ”din datele pe care le avem, în Ucraina se recoltează mult grâu, depozitele nu sunt suficiente. astfel că se scoate masiv și se transportă cereale, în special din producția de anul trecut. Se face loc pentru producția nouă și foarte multă marfa se duce spre Europa, în parte prin Vama Siret. Continuăm să procesăm în ritm cu vama, cu personal suplimentat de la Direcția Sanitar Veterinară, pentru a asigura doi oameni pe schimb. Volumul de muncă este ridicat și greu de gestionat”.

Creșteri ale transporturilor de cereale sunt și pe partea feroviară însă, din păcate, lipsa infrastructurii face imposibil transferul mai masiv al mărfurilor de acest gen pe calea ferată.