Asociația română a profesorilor francofoni, Sucursala Suceava, a organizat, în colaborare cu Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava și Alianța franceză din Suceava, în perioada 9 - 14 mai 2022, a cincea ediţie a manifestării „Printemps de l’innovation du français”, sub titlul „Nouvelles pratiques de classe et enseignement du français”.

Profesorii de limba franceză din județele Suceava, Botoșani și Neamţ, alături de experţi internaţionali specializaţi în didactica limbii franceze, reprezentanţi ai unor instituţii culturale şi inspectorate şcolare, dar şi de studenţi ai Facultăţii de Litere şi Ştiinţe ale Comunicării și ai Universității din Reims au participat, online, la acest eveniment care a devenit o constantă în abordarea strategiilor inovatoare de predare-învățare-evaluare pentru limba franceză.

La ceremonia de deschidere au luat cuvântul cei doi fondatori ai evenimentul, Daniela-Irina Melisch - Președinta ARPF-Suceava, și Marc Oddou - expert asociat CIEP, autor, consultant, formator, conceptor-realizator de proiecte numerice, Ștefan Purici – prorector, responsabil Relații Internaționale la Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, Mohamed Ketata – Directorul regional pentru Europa centrală și orientală , David Royaux – Delegat general Wallonie-Bruxelles la București, Mariana Șovea – Responsabil CRU și Director Alianța franceză Suceava.

După cum ne-au spus organizatorii, participanții la manifestare au asistat și la o conferință susținută de Cynthia Eid, Președința Federației Internaționale a Profesorilor de limba franceză, cu tema: „Să evaluăm, dar ce tipuri de evaluări abordăm”, care a oferit celor înscriși la eveniment un punct de plecare pentru discuții interesante privind importanța evaluării în predarea limbii franceze și diferitele tipuri de evaluare care pot fi aplicate în acest context.

În acest an, stagiul de formare a cuprins șapte ateliere animate de specialiști în domeniul didacticii limbii franceze și de formatori care au promovat anumite metode ce facilitează învățarea, având ca teme practici inovatoare legate de instrumentele numerice ce pot fi folosite la clasă, de dimensiunea ludică a predării și învățării, de dinamismul specific unei ore reușite, de diversitatea culturală ce poate fi abordată la ore. Miranda Lomidzé, Frédéric Castel, Julie Dupéroir, Annick Hatterer, Rémi Gérôme, Sophie Ferreiro, Geneviève Geron au susținut ateliere interactive și au venit cu metode noi de abordare a limbii franceze în cadrul orelor de curs, pentru a atrage un număr cât mai mare de elevi către studiul limbii franceze prin joc, teatru și cântec.

Asociației profesorilor francofoni s-au alăturat, pentru a cincea ediție, numeroși parteneri: Universitatea ”Ștefan cel Mare” din Suceava, Alianța franceză, Centrul de Reușită Universitară, Agenția Universitară a Francofoniei, Inspectoratul Școlar Județean Suceava, Delegaţia Wallonie-Bruxelles, Centrul de Carte Străină Sitka Alaska, Francophonia, Editurile Didier, Cle International și Didier. Aceşti parteneri, spun organizatorii, au făcut posibilă prezenţa formatorilor care au animat atelierele ce s-au desfăşurat pe durata celor șase zile. Editurile Hachette, Didier, Cle International și revista ”Le français dans le monde” au oferit premii numerice participanților la eveniment. Mai multe informații despre manifestarea „Le Printemps de l’innovation du français” pot fi găsite pe pagina de Facebook: https://www.facebook.com/pifroumanie/ sau pe site-ul : https://sites.google.com/view/pifroumanie/accueil.