Un proces cu miză importantă, cel prin care consorțiul de firme care a avut drept lider de proiect Autotehnorom a contestat în instanță documentele constatatoare prin care Consiliul Județean Suceava a emis decizii care le interziceau să mai participe la licitații timp de trei ani de zile, s-a finalizat cu o victorie mare pentru firme. Curtea de Apel Suceava a confirmat decizia Tribunalului Suceava și a menținut suspendarea efectelor documentelor constatatoare privind firmele Autotehnorom, Calcarul, Florconstruct, SUCT și Hidroterra până la soluționarea pe fond a cauzei, în cadrul unui proces strămutat la Tribunalul Botoșani.
Așadar, firmele pot participa la licitații în următoarea perioadă.
”Consiliul Județean, cu exces de putere, a emis documente constatatoare cu efecte devastatoare asupra antreprenorilor, iar dacă nu s-ar fi respins acest recurs nu am mai fi putut participa la licitații în următoarele 36 de luni. Autotehnorom va supraviețui și cred că există viață și după rezilierea contractelor precedente. Rămân un bucovinean sentimental și îmi doresc să termin ce lucrări am început”, a transmis omul de afaceri sucevean Ioan Vasile Rîpan.
Procesele pe fond dintre CJ Suceava și consorțiul Autotehnorom, legate de închiderea șantierului de la Axa rutieră Suceava-Iași, sunt strămutate la instanțele din Botoșani.
Solicitarea de strămutare a fost făcută de Autotehnorom SRL (firma omului de afaceri Ioan Vasile Rîpan) în calitate de lider al asocierii de firme. Reprezentanții juridici ai consorțiului de firme care a avut drept lider Autotehnorom au convins judecătorii că este nevoie de o mutare a procesului la instanțele din Botoșani, pentru o judecare cât mai neutră.
Lucrările de pe cel mai întins șantier de drumuri din județul Suceava, deschis pe 75 de kilometri, sunt sistate, în urma rezilierii contractului de către consorțiul care are în frunte Autotehnorom.
Drumul prin Dolhasca, Liteni, Udești, Bosanci, Ipotești, care continuă cu un al doilea lot, care leagă localitățile Liteni (Moara), Stroiești, Costâna, Dărmănești cu drumul european E85, a rămas în șantier, spre disperarea zecilor de mii de suceveni care folosesc această șosea.
Cei de la Autotehnorom au atras atenția, încă de anul trecut, că acest contract se îndreaptă spre un fiasco, din cauza erorilor de proiectare, lipsei de flexibilitate din partea beneficiarului și supervizorului, dar și din cauza exploziei evidente a prețurilor la materiale de construcții, care nu a fost acoperită decât într-o foarte mică parte.
Litigiul a degenerat până ce s-a ajuns la rezilierea contractului de către constructor. Consiliul Județean a reacționat la fel de virulent, invocând o reziliere ilegală și blocând garanțiile de execuție.
Cert este că oamenii din localitățile tranzitate de drum s-au săturat de litigii și de procese și vor să audă de o nouă licitație și de firme care să se apuce din nou de lucru, de ce nu chiar din toamna acestui an.
Comentarii