Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan i-a adresat o întrebare ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, prin care vrea să afle dacă există o expertiză tehnică a structurii de rezistență a podurilor rutiere și feroviare din județul Suceava. Ioan Balan i-a transmis ministrului Grindeanu că cea mai mare parte a podurilor situate pe traseul drumurilor naționale, precum și a podurilor feroviare din județul Suceava au fost construite în urmă cu cinci – șase decenii, unele dintre acestea având urme vizibile de degradare. „La nivelul județului a fost demarată, la dispoziția prefectului, o campanie de expertizare, însă, din cauza deficitului de personal înregistrat la nivelul Inspectoratului de Stat în Construcții, acest proces nu a avansat foarte mult”, a spus Ioan Balan. El consideră că este necesară identificarea cât mai rapidă a podurilor care manifestă vulnerabilități ale structurii de rezistență, în vederea includerii acestora, în regim de urgență, în planul de investiții al CNAIR sau CFR. În aceste condiții, deputatul PNL de Suceava vrea să afle de la ministrul Transporturilor care ar fi data la care ar putea fi finalizat procesul de expertizare tehnică a siguranței podurilor rutiere de pe rețeaua de drumuri naționale și a podurilor feroviare din județul Suceava. „Având în vedere faptul că în cursul lunii octombrie Guvernul va adopta proiectul Legii bugetului de stat pentru anul 2023, vă rog să precizați ce alocări bugetare veți dispune pentru programele de investiții care vizează consolidarea sau reabilitarea podurilor rutiere și feroviare?”, l-a întrebat Ioan Balan pe ministrul Sorin Grindeanu. De asemenea, deputatul liberal a mai adăugat că în condițiile în care unii constructori nu au realizat lucrări de consolidare de calitate, vrea să afle de la Sorin Grindeanu dacă a luat măsuri pentru asigurarea celui mai înalt grad de siguranță a infrastructurii de transporturi.
Comentarii