În cadrul primei sale conferințe de presă în calitate de Ministrul al Educației, Ligia Deca a menționat că sistemul de învățâmânt românesc se află, la momentul actual, „în echilibru, dar un echilibru instabil”.

Întrebată despre starea educației din țara noastră, Deca a specificat că e o „stare care are nevoie urgentă de sprijin și de intervenție în punctele în care avem dovezi că lucrurile nu merg așa cum ar trebui”.

Cât privește corelarea programelor școlare cu piața muncii, cu „viața reală”, cu perspectivele din viitor, oficialul de la București a explicat că acest aspect este o preocupare a Ministerului și pentru acest deziderat își propune „creșterea flexibilității, încă din învățământul preuniversitar”.

„Ne propunem să crească numărul de discipline la alegerea elevului din oferta școlii, rute duale complete. Prin sistemul de evaluare pe care-l vom gândi ne dorim tocmai trecerea de la un sistem mai degrabă teoretic, axat pe înmagazinare de informații, la o aplicabilitate a teoriilor și conceptelor în zona de zi cu zi”, a declarat Ligia Deca.

Aceasta a amintit de o serie de parteneriate pe care le au școlile, pentru educație financiară, juridică, pentru sănătate sau pentru educație antreprenorială, care sunt esențiale în pregătirea elevului pentru piața muncii și pentru viață, în general.