92 de elevi au absentat de la prima probă din cadrul celei de-a doua sesiuni a examenului de bacalaureat, cea la limba și literatura română.

Potrivit Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Suceava au fost prezenți 382 candidați, dintr-un total de 474 candidați înscriși pentru a susține testarea.

Un candidat a solicitat prelungirea timpului de lucru cu maximum 2 ore, cererea acestuia fiind aprobată conform procedurii cu privire la asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor.

Proba s-a desfășurat miercuri, 16 august, în trei centre de examen (Colegiul Tehnic ”Alexandru Ioan Cuza” Suceava, Colegiul Tehnic ”Petru Mușat” Suceava, Colegiul Tehnic ”Samuil Isopescu” Suceava). Celelalte probe se vor desfășura conform următorului calendar: joi, 17 august - proba obligatorie a profilului; vineri, 18 august - proba la alegere a profilului și a specializării. Primele rezultate vor fi afișate în data de 25 august, până la ora 12:00. Contestațiile pot fi depuse în aceeași zi, în intervalul orar 12:00-18:00. Rezultatele finale vor fi făcute publice în data de 29 august.

 

·        Ce subiecte au primit candidații

Candidații de la această probă au primit două tipuri de subiecte (diferențele au fost doar la ultima cerință a variantei), unele adaptate profilului real, vocaţional sau tehnologic şi unele adaptate profilului uman sau pedagogic.

Testarea de miercuri a avut o durată de trei ore, timp în care elevii au avut de rezolvat subiecte structurate pe trei mari cerinţe, prima cu mai multe subpuncte.

La subiectul al III-lea, elevii de la Real au avut de făcut un eseu despre „tema și viziunea despre lume” într-o operă de Mihail Sadoveanu, cea mai studiată fiind „Baltagul”, sau într-o operă a lui George Călinescu, respectiv „Enigma Otiliei”.

În schimb, elevii de la Uman și pedagogic au avut de scris un eseu privind particularitățile de construcție ale unui personaj dintr-un text narativ studiat, aparținând acelorași autori.

În ceea ce privește subiectul I, comun la ambele profiluri, elevii au primit un fragment din textul „Însemnările mele”, de Maria Banuș, pe baza căruia au avut de răspuns la mai multe întrebări.

La punctul B au avut de argumentat dacă emoțiile influențează sau nu comportamentul unei persoane.

La al doilea subiect, tinerii au avut de comentat poezia „S-a spulberat”, de Tudor Arghezi, evidențiind relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice.

„Reamintim că, începând cu această sesiune a examenului național de bacalaureat, Ministerul Educației a generalizat evaluarea digitalizată a lucrărilor candidaților. Pentru evaluarea digitalizată se folosesc scanere distribuite și instalate în fiecare centru de examen. Lucrările sunt scanate în sala de examen, la sfârșitul probei scrise, în prezența candidatului, fiind încărcate pe platforma de evaluare de către profesorii asistenți. Secretizarea lucrării se face automat, în momentul încărcării, nemaifiind necesar a fi făcută de către candidați/profesorii asistenți. Ulterior, lucrările sunt repartizate automat și aleatoriu, prin intermediul platformei, către doi evaluatori aflați în alt județ decât județul din care provin candidații”, a mai informat Inspectoratul Școlar Suceava.