Ministerul Educației a stabilit calendarul simulărilor examenelor naționale din acest an, evaluarea națională de la finalul clasei a VIII-a și bacalaureat.
Primii care vor trece prin testări sunt elevii de gimnaziu, care vor susține probele simulării evaluării naționale începând cu data de 5 februarie, când e programată proba de limba română.
Urmează pe 6 februarie proba de matematică și pe7 februarie – proba la limba maternă. Rezultatele vor fi afișate pe 23 februarie.

Cât privește examenul de bacalaureat, liceenii vor susține prima probă, limba și literatura română, pe 4 martie.
Pe 5 martie este programată proba obligatorie a profilului (matematică sau istorie), 6 martie - proba la alegere a profilului și a specializării, 7 martie – limba maternă.
Pe 15 martie vor fi comunicate rezultatele.

Lucrările tuturor elevilor care vor participa la simulări în acest an școlar vor fi evaluate folosindu-se o platformă de evaluare digitalizată.

„Așa cum anunțam înainte de sesiunea din august a examenului de bacalaureat, generalizăm evaluarea digitalizată. Câteva dintre beneficii: se reduce considerabil riscul producerii unor erori în momentul transcrierii notelor de pe borderou pe lucrare sau de pe lucrare în aplicație, în vederea afișării și nu vom mai transporta lucrări dintr-un județ în altul pentru evaluare. În plus, lucrările sunt repartizate automat și aleatoriu către profesori evaluatori din alt județ decât județul din care provin candidații, printr-un click”, anunță ministrul Educației, Ligia Deca.

Rezultatele obținute de elevi la simularea evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a și la simularea probelor scrise ale examenului național de bacalaureat, în anul școlar 2023-2024, sunt analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ în care s-au desfășurat aceste simulări, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.
Ministerul de resort spune că aceste probe urmăresc „familiarizarea elevilor cu rigorile examenelor naționale și au scopul de a optimiza rezultatele obținute de către elevii din învățământul preuniversitar, la finalul studiilor gimnaziale/liceale”.