Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a informat, joi, printr-un comunicat de presă, că lansează programul „Județul Suceava la Autostradă”, un proiect în care îi cheamă parteneri pe primarii din aproprierea traseelor de autostradă, mediul de afaceri, asociațiile patronale și asociațiile de turism „pentru a regândi prioritățile de dezvoltare ale județului Suceava în noul context apărut”.

Flutur a declarat că autostrada A7 „a devenit certitudine”, în sensul că pe ordinea de zi a ședinței de Guvern se află actul normativ pentru organizarea licitației pentru proiectarea și execuția primului tronson, de 62 km, Pașcani – Suceava. „Săptămâna trecută a trecut prin Guvern hotărârea prin care se aproba întâiul tronson al Autostrăzii A14 - Autostrada Nordului și se dă drumul la proiectare și execuție. Sunt deja în diferite faze de lucru tronsoane din Autostrada Unirii - A8, în proximitatea sudică a județului Suceava. Am pregătit un master plan al drumurilor județene modernizate sau în curs de modernizare care fac legătura cu aceste autostrăzi”, a arătat Gheorghe Flutur.

Potrivit acestuia, legătura unor tronsoane de drumuri județene cu Autostrada A7 se face astfel: drumul județean (DJ) Forăști - Manolea - Dolhești - Dolhasca; DJ Dumbrăvița - Uidești - Tătăruși (Iași); DJ Fălticeni - Hârtop - Valea Glodului - Liteni; DJ Ipotești - Bosanci - Udești - Liteni - Dolhasca; DJ Verești - Roșcani; DJ Adâncata - Fetești - Siminicea; DJ Hănțești - Zvoriștea; DJ Cacica - Todirești - Dărmănești; noul DJ Stroiești - Costâna - Dărmănești; DJ Dărmănești - Calafindești - Siret; DJ Satu Mare - Grănicești; DJ Siret - Mușenița - Frătăuții Noi; DJ Zvoriștea - Grămești - Siret.

Președintele Consiliului Județean a afirmat că sunt trasee de drum care în cea mai mare parte au fost modernizate, iar altele în curs de modernizare „pe câteva porțiuni care au mai rămas”.

Legătura cu Autostrada Nordului s-ar face prin drumuri județene modernizate: Frasin - Stulpicani - Ostra - Broșteni; Stulpicani - Câmpulung Moldovenesc; Gura Humorului - Capu Câmpului - Valea Moldovei; Berchișești - Mazănești - Liteni - Moara; Fălticeni - Horodniceni - Cornu Luncii.

Cu Autostrada Unirii - A8 legătura ar fi asigurată prin drumurile județene Vatra Dornei - Panaci - Bilbor - Panaci - Toplița; Mălini - Borca - Poiana Largului; Boroaia - Giulești - Țimișești (Neamț).

„Mai sunt și alte tronsoane care fac legătura cu aceste autostrăzi, dar ce dorim este să cerem CNAIR să investească pentru legături cu autostrăzile, cum este drumul paralel cu frontiera, Vicovu de Sus - Climăuți - Autostrada A7, dar și breteaua Milișăuți - A7, iar drumurile locale vor trebui gândite cu racorduri care să fluidizeze traficul spre și dinspre autostradă. Această nouă realitate ne obligă să revizuim unele planuri de urbanism, să găsim locuri pentru parcuri industriale în proximitatea autostrăzii, să amenajăm parcări. CJ Suceava continuă amenajarea de parcări tip panoramă, cum este cea de pe Rarău, apoi cea din pasul Puzdra, Pleșa, Măgura, la Mălini, în pasul Bilbor, hotar cu județul Harghita și altele”, a afirmat Flutur.

Șeful administrației județene afirmă că „noua realitate” obligă și la promovare și se așteaptă la „o dinamizare a activității economice ca urmare a construirii acestor autostrăzi”, la creșterea numărului de turiști și la apariția „de noi oportunități, idei, soluții pentru o zonă atât de frumoasă și bogată cum este județul Suceava”. „Suntem deschiși la parteneriate cu societatea civilă, biserica, cu toți iubitorii de frumos, de dezvoltare și toate acestea prin implicare”, a mai spus Gheorghe Flutur.